www.sportobchod.cz Tenisové rakety až -50% Střešní nosiče THULE Inline brusle ADIDAS & NIKE -50% Kopačky BADMINTON

Extraliga kadetů finišuje do cíle základní části

  Extraliga kadetů finišuje do cíle základní části
Zdroj: Vít Jech

Po prvním únorovém víkendu, kdy byla odehrána další dvě kola extraligy kadetů, tentokráte s pořadovými čísly 17 a 18, zbývá do konce základní části již jen čtyři zápasy.

Boje o konečné pozice tak vrcholí a soutěž směřuje do svého finiše.

Vedoucí pozici uhájily i po náročném moravském zájezdu Pardubice, které uspěly ve studených halách Zlína a Brna. K zisku těchto cenných skalpů jim musela pomoci dvojice Peterka-Šoula, protože nejproduktivnější pardubický tandem Škranc a Šoukal je zraněn. Východočeši tak s jejich výraznou pomocí oba duely zvládli a nadále si drží tabulkové prvenství, které je důležité pro play off a pro možnost pořádání závěrečného final four. K udržení prvního fleku však již Pardubice nesmějí zaváhat doma se Spartou a Pískem a především v Praze proti USK a SoPru. Perníkáři tak odrazili nápor Slezské Ostravy, která doma rozdrtila Prostějov a Nový Jičín. Třetí místo si  přes ztrátu s Pardubicemi udrželo Brno, které se potýká s marodkou, a tak vzalo zavděk alespoň jasnou výhru nad Vyšehradem. První čtyřku uzavírá Sokol Pražský, který doma přejel Písek i Spartu. Podobným stylem si počínalo i USK Praha, který má stejně bodů jako Zlín a Prostějov. Ten se v boji o střed tabulky  pohoršil svoje postavení, protože dvakrát podlehl ostravským celkům. Zatímco od Slezanů se to čekalo, porážka s Moravskou Ostravou je překvapivá, přestože Hanáci postrádali pivota Kořínka. V boji o elitní osmičku si výrazně polepšila Moravská Ostrava, kterou dvě víkendové výhry posunuly v tabulce právě na osmou pozici. O ní zřejmě Ostraváci svedou bitvu s Pískem a možná i Vyšehradem a Spartou. Mnohé mohou napovědět další dvě kola, která svedou dohromady Vyšehrad proti Spartě a Písku. Moravská Ostrava má těžký los. Doma přivítá USK a SoPr a jede do Brna a Zlína. V Novém Jíčíně se již mohou soustředit na play out a udržení extraligy.    

USK Praha – BA Sparta Praha    78:35   /31:9, 49:14, 64:21/

Jasná výhra domácího celku se rodila od samotného začátku. Jen sedm Sparťanů často jen přihlíželo úspěšným vysoškolským akcím. Hosté byli na Folimance velmi jaloví, a tak se na každý koš velmi natrápili. To pomohlo domácím ke konečné radosti o čtyřicet bodů, na které se podíleli celá domácí sestava, která dokázala využít marnosti  v počínání svěřenců Měcha.

USK: Nemčok 18, Mareš 12, Hanzlík , Janošík a Jarolín 10, Hájek a Ropek 8, Dejmek 2.

Sparta: Weis 11, Puršl 7, Csezsnok, Primus a Vondrák 5, Beránek 2.

USK Praha – Sršni Sokol Písek    81:56   /13:22, 31:41, 54:53/

Přestože měli domácí značnou převahu v centimetrech i v počtu hráčů na lavičce, nedokázali to v prvních dvaceti minutách využít. Přesná střelba společně se solidní defenzivní činností hostům přinesly desetibodovou převahu, kterou si udržovali celou první půli a vlažně hrající domácí tak překvapivě nestačili. Obrat nastal po návratu ze šaten, kdy domácí přišli s agresivní vysunutou obranou, což byl základ k umazání manka ve skóre. Po třech čtvrtkách domácí otočili zápas ve svůj prospěch. V posledním dějství hostům došly síly a zcela odpadli. Domácí je vůbec nešetřili a nakonec vyhráli o 25 bodů, přestože třicet minut tahali za kratší provaz. Jihočeši dali v poslední kvartě jen tři body, což jen dokresluje jejich pražský příběh, když do stověžaté matičky přijeli jen se sedmi hráči, a to nemělo naději na úspěch.  

USK: Janošík 21, Nemčok 15, Mareš 12, Hájek 11, Hanzlík 10, Dejmek, Jarolín a Ropek 4.

Písek: Svoboda 23, Hrneček 16, Šlechta 14, Skočil 3.

Sokol Pražský – Sršni Sokol Písek    88:60   /23:16, 44:26, 67:45/

Sršni přijeli do Žitné jen se sedmi hráči/citelná byla zejména absence Šteiera/ a ti částečně vystrkovali žihadla jen v první desetiminutovce. V závěru se však trefil Štípek s Kozinou, což domácím přineslo sedmibodový odskok. O výhře sokolů rozhodla druhá část sobotního duelu, kdy se domácí rozehráli k výbornému výkonu. Rychlé brejky, dobrá střelba a kvalitní obrana Pražanům přinesli dvacetibodový poločasový trhák. Po návratu ze šaten hosté, zejména zásluhou Šlechty, přibrzdili narůstání domácího vedení. Závěr se však opět odehrál v režii svěřenců trenéra Konvalinky, navíc hostům docházela energie, a tak domácí zaslouženě vyhráli téměř o třicet bodů, přestože jim scházela dvojice Korous – Ornst. 

SoPr: Štípek 21, Aulich 14, Kroutil 12, Šop 10, Kozina 9, Tuhý 7, Babický a Nepokoj 6, Vacínek 3.

Písek: Šlechta 24, Svoboda 13, Mareš 12, Hrneček 5, Procházka 4, Skočil 2.

Sokol Pražský -  BA Sparta Praha    97:49   /26:10, 47:27, 73:39/

Také Sparta dorazila do sokolské haly pouze se sedmi hráči. Ke dlouhodobě zraněnému Schinko se přidala dvojic Kainc – Přibyl, která byla v týdnu vyřazena ze sparťanského kádru kvůli nedostatečné tréninkové morálce. Domácí byli v pražském derby jednoznačně lepší a od začátku šli za výhrou. Šestnáctibodové vedení po zahřívací periodě udalo tón celému utkání. Přestože sokolská koncentrace ve druhém pokračování částečně povolila, přesto měli během patnáctiminutového oddechu dvacet bodů navrch. Zcela zdecimovaná Sparta pak definitivně rezignovala na výsledek po změně stran, když její koše padaly poměrně zřídka,a to přestože se na palubovce objevila domácí druhá pětka. Hosté nakonec mohli být rádi, že neinkasovali stovku a pokud se neposílí budou mít velké problémy s udržením.  

SoPr: Aulich 23, Štípek 14, Kroutil a Nepokoj 13, Kozina 12, Babický 9, Šop 8, Vacínek 5.

Sparta: Weis 22, Csesznok 8, Primus a Puršl 6, Vondrák 3, Beránek a Zach 2.

Proton Zlín – BK Pardubice   77:86   /18:24, 31:45, 56:63/

Sobotní klání dvou medailistů z MČR „U16“ začalo ve Zlíně doslova v polárních podmínkách. Díky poruše topení bylo v hle jen 11 stupňů a jen vstřícný přístup hostů umožnil zahájit sobotní střetnutí. Hosté přijeli do města obuvi bez tří zraněných opor Šoukala, Škrance a Hanuše. Proto si na víkend perníkáři zajistili reprezentační duo Peterka – Šoula, aby si nadále udrželi naději na pořádání MČR ve své hale. Především tito dva hráči se rozhodující měrou zasloužili o to, že během dvaceti minut hosté vedli o čtrnáct bodů. Změna košů lépe vyšla Valachům, kteří využili slabší východočeské chvilky a po třech kvartách se hostům přiblížili na sedm bodů. Pak opět zaúřadovala pardubická dvojice P+Š, která měla rozhodující zásluhu na těžce vydřených dvou bodech. Domácím citelně chyběly centimetry Heinzla, jinak by to měli hosté těžší, ale i jim několik hráčů scházelo.  

Zlín: Rubeš 25, Zumer 18, Hegmon 14, Da Silva a Pumprla 8, Churý 7, Dvorský 2.

Pardubice: Peterka 38, Šoula 25, Půlpán 8, Richtr a  Rovenský 4, Hanus 3, Potoček a Vlček 2.

Proton Zlín – Sokol Vyšehrad   80:62   /22:18, 39:29, 49:51/

Pasivní vyšehradskou zónu se domácím dařilo přehrávat celou první půli, po které měli desetibodovou převahu. Po patnáctiminutovém oddechu  však nemohli trefit vyšehradský koš, čehož hosté po třináctibodové šňůře využili k vytvoření pětibodového vedení. Ve čtvrté periodě se však domácí prosazovali mnohem výrazněji, do hostujícího koše zapadala téměř každá zlínská střela a utkání se změnilo ve střeleckou exhibici ševců, která byla okořeněna třiceti nastřílenými body v závěrečné části .Pražané v závěru nestačili mohutné valašské ofenzívě, která domácím přinesla povinnou výhru blížící se ke dvaceti bodům.

Zlín: Rubeš 21, Zumer 18, Hegmon 15, Pumprla 12, Da Silva 6.

Vyšehrad:

JBC Brno – Sokol Vyšehrad   88:56

Brno:Domanský, Líčeník a Nehyba 14, Slanina a Štěpánek 11, Grečynskyj 9, Jokl 4, Anton, Marša a Kereselidze 2.

JBC Brno – BK Pardubice    46:69   /15:21, 22:31, 32:50/

V neděli v hale Morenda nebylo o moc tepleji než ve Zlíně /maximálně 15 C/, a tak se museli hráči zahřát svými výkony. Lépe zahřívali svůj motor hosté, kteří výborně bránili a oslabeným Brňanům toho moc nedovolili. Navíc měli ve svých řadách neudržitelného Šoulu, který hrál prim v hostujícím vedení osmibodovým rozdílem. Pardubice pokračovali v dobrém výkonu i po přestávce a Moravané oslabeni o Nehybu, Vacka a Slaninu /kulhajíc odehrál jen část první půle/ neměli co nabídnout. Navíc se perníkářům přidal k duu P+Š Půlpán s Richterem a po třech dějstvích tak bylo o výhře svěřenců trenéra Procházky rozhodnuto. Závěr se již dohrával jen z povinnosti, kdy si perníkáři důsledně hlídali svůj cenný skalp.  

Brno: Domanský 12, Grečynskij a Jokl 9, Marša 7, Líčeník 5, Slanina 4.

Pardubice: Šoula 20, Peterka a Půlpán 12, Richtr 11, Vlček 7, Potoček a Rovenský 2.


BCM Moravská Ostrava – BC Nový Jičín  77:48   /20:8, 45:25, 59:36/

Moravané po dlouhé době okusili jak chutná výhra a důležité utkání v boji o play off zvládli. Přestože utkání příliš pohledné nebylo a provázela ho řada chyb, nepřesností a ztrát, šli Ostravané od počátku za výhrou. Dvacet bodů náskoku je hřálo již v poločase. Hostům scházely body Krutílka, jehož absence byla znát až příliš.  Nejen proto neměli v sobotu nárok na výhru a přestože domácí podali jen průměrný výkon, nakonec stačil na důležité dva body. 

M. Ostrava: Veselý 16, Fusek 15, Dragoun 9, Broskevič, Horkel, Kristiník a Vašťák 8, Seidler 3, Bubrín 2. 

N.Jičín: Kostelník 13, Kudry a Panák 10, Gerla 7, Jakubů 5, Hromádka 3.

BCM Moravská Ostrava – BCM Prostějov  68:56   /19:12, 34:23, 53:38/

Domácí začali velmi koncentrovaně a chtěli oslabené Hanáky zaskočit. To se jim dařilo a díky kvalitní hře na obou polovinách hřiště vedli po deseti minutách o sedm bodů. Díky dobré hře pivotů se jim vedení podařilo navýšit až ke dvouciferné hranici. Obraz hry se příliš nezměnil ani ve třetí zápasové kapitole, kterou dirigovali dobře hrající Moravané, kteří zamrzlé hosty dokonale zaskočili a ti se zmohli jen na kosmetickou úpravu skóre v závěru, ale to již bylo o výsledku rozhodnuto a domácí si výhru zasloužili, čímž výrazně oživili naděje na postup do play off.

M. Ostrava: Veselý 17, Fusek 14, Dragoun a Vašťák 11, Broskevič 6, Kristiník 4, Seidler 3, Bubrín a Skalák Jan 2, Horke1 1.

Prostějov:

BCM Slezská Ostrava – BCM Prostějov   95:53   /25:11, 45:23, 74:40/

Hosté přijeli do Ostravy bez klíčového pivota Kořínka, což se na konečném výsledku citelně podepsalo. Slezané výborně začali. Důrazná obrana, společně s pestrou útočnou aktivitou jim přinesla dvouciferný trhák, na kterém se podílela i trojka v poslední sekundě první části. Hosté však nerezignovali a domácího polevení využili ke snížení na 27:18. Ostravané však odpověděli dalším náporem a ještě do patnáctiminutového oddychu získali dvacetibodovou převahu, která určila další ráz zápasů. Hanáci definitivně ztratili naději ve třetím pokračování, když domácí navázali na výkon z první půle a neustále se prohluboval rozdíl ve skóre až ke konečným 42 bodům, i když se do hry zapojila celá lavička. 

Slezská: Šubert 23, Dedek 16, Svoboda 13, Leczo 12, Bosák 7, Jančík, Klimek a Pešat 4, Jakel a Zahradník 2.

BCM Slezská Ostrava – BC Nový Jičín     112:60   /37:17, 62:26, 82:42/

Jednoznačná převaha domácích od úvodních minut, kteří za první hrací období dali 37 bodů, trvala celých čtyřicet minut. Slezané předčili hosty ve všech činnostech, což njelépe dokumentuje konečný výsledek, odrážející rozdíl mezi tabulkovými póly. 

Slezská: Dedek a Šubert 18, Zahradník 13, Klimek 11, Leczo 9, Katreniak, Pešat a Přebinda 8, Jančík 7, Bosák a Mrkva 6.

N.Jičín: Panák 16, Kudry 12, Jakubů 9, Kretzschmann 6, Rýdel 5, Gerla a Stodůlka 4.

O víkendu jsem byl osobně přítomen dvěma extraligovým zápasům mezi Sokolem Pražský a Pískem, respektive Spartou. Velmi mě zarazilo, že Písek i Sparta přijeli do Žitné ulice jen se sedmi hráči. Myslíte si, že v případě obou celků, kteří mají statut BCM je tato situace v pořádku? Chápu, že tým může mít zdravotní problémy, ale vždyť může sáhnout do mladší kategorie. Navíc, z reportu minulých kol, je mi známo, že u některých týmů je tato praxe téměř standardní. Co Vy na to ?

Autor: Petr Čeněk  |  Datum: 8.2.2012 13:23  |  Zdroj: www.basketbal.cz

Titulek

Autor


Diskusní příspěvky vyjadřují názory čtenářů Basketbal.cz. Basketbal.cz za jejich obsah neodpovídá a nenese právní ani jiné důsledky spojené s jejich zveřejněním. Basketbal.cz má právo odstranit nevhodné příspěvky.

Co vy na to? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Souhlasím s vámi , že mít BCM nebo SCM , nebo jak se ta dojná kravička na finanční podporu jmenuje má být závazné ve vztahu k širokému kádru hráčů. Proto jsem fandou kritizovaných středisek jako Pardubice, USK, Brno. Zlín, Ostrava, SoPr, Nymburk, Prostějov, které soustřeďují hráče ze širokého okolí, někdy celé ČR a bohužel někdy i ze zahraničí. Zvyšují tím konkurenci v týmu a především kvalitu celé soutěže. Stačí se podívat na tabulku extraligy U17 a hned je jasné, že prvních 8 míst drží uvedená centra mládeže, byť některá tento statut mají a některá ne. A to si Ostrava dovolí i komfort 2 mužstev jednoho klubu. Takový Písek má místo dvou mužstev tři konkurence schopné hráče a je obrovským střediskem biggrin: . Vrcholem je ambiciózní klub, který se před sezónou jmenoval Sparta-Brno a v závěru bude mít potíže se udržet v případě. to více kvituji přístup N. Jičína, který dle kuloárů nejlepšího hráče pustil hrát do Zlína a připravuje se na play-out a pravděpodobnou baráž s ročníkem 96-97.

Re: Co vy na to? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

USK bych vypustil - mít v základu 3 slovenské hráče a dostávat peníze z českého rozpočtu asi není úplně košer. Vyšehrad je také nějaké SCM a vyrazil na trip dokonce jen v šesti a to včetně dvou hráčů 96 a jednoho 97

Re: Re: Co vy na to? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ano, taky jsem výše napsal, že bohužel někdy stahují o posily ze zahraničí . Pro ty talentované slovenské hráče je to však záchrana, protože bez urážky je mládežnický mužský basketbal v SR na slabé úrovni.

Re: Re: Co vy na to? (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Přesně, to co předvádí Vyšehrad a jeho vedení poslední půlrok (možná i déle) je naprosto šokující. Jak je možné, že v jiných SCM je hráčů dostatek a na Vyšehradě se stále jezdí na venkovní zápasy v 6 - 7 lidech ?!

bcm (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

ja jsem take pro strediska nejlepsi hraci v okoli hrajou spolu a tim se extraliga v jake koliv soutezi stava zajimavejsi a vypada vic jako basketbal a zdrava konkurence v tymu posouva hrace kupredu a zlepsuji se takze jsem pro a myslim si ze by nebylo na skodu udelat extraligu jen pro 8tymu bcm a podobne ktere by pritahovali mlade nadejnenhrace a z techbtymu by bylo jednodusi sledovani pro vyber na repre

Re: bcm (napsal: Libra74 - neregistrovaný) odpovědět

Omezovat EXL na osm týmů jenom proto, aby byly vidět po dvou týdnech jenom čtyři zápasy (kde je napsáno, že musí být vždy kvalitní) je nesmysl. Je potřeba brát taky v úvahu ekonomickou situaci rodičů. Ne každý má tolik peněz nebo času, aby financoval synovi cesty na tréninky do 100 km vzdáleného města. BCM by proto měla být podle mého názoru rozmístěna rovnoměrně po celé republice, nejlépe v krajských městech, aby se mohl chytit ze všech krajů každý, kdo by na EXL po sportovní stránce měl.

Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Moravská lehce porazila N. Jičín, který Extraligu vzdal a pustil Krutílka do Zlína. Sparta a Písek se už také těší na body zadarmo. Pláče Vyšehrad, který už s N.Jičínem hrál a prohrál v prodloužení - tehdy dal krutílek přes 30.Moravská měla velké štěstí i s prostějovem, kterému chyběl zase kořínek a získala velmi důležitou výhru. Do play-off míří ale stále spíš Písek. Vyšehrad se upíná k příštímu kolu, kdy hraje doma s pískem a Spartou.

Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

O čem se tady diskutuje. Do baráže jasně sestupují Vyšehrad a N. Jičín. A taky boj o 8. místo je směšný. Nebo někdo věří, že Písek případně Moravská porazí Pardubice. Co dokáže Písek tím, že zachrání extraligu. Vyjma Šteiera nemá jediného hráče ročníku 96 a mladší, který by byl schopen hrát prim v extralize.Opakem je Sparta, která staví především na 96.A Moravskou bych pochváli, že i přes odchod jedinečného hráče ročníku 95 Kouřila do zahraničí, se drží na slušných místech a hraje slušné zápasy. Dle statistik má obranu dle obdržených bodů na úrovni +/- prvních 7. mužstev extraligy, ale je zřejmé, že především v útoku Kouřil výrazně chybí nejen svými body, kdy dával i 50 bodů za zápas, ale i geniálními přihrávkami na své spoluhráče. Ve Snakes a BCM prostě zaspali v době, kdy se vše točilo na rozehře jen kolem Kouřila a dnes nemá kvalitního respektive žádného rozehrávače žadné z mužstev BCM Ostrava v U17 a ani v U19.

Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Je fakt, že hráč typu Kouřil se nerodí každý rok, přesto je v Ostravě několik schopných rozehrávačů ročníků 1998 a 1999. Dávám jim rok maximálně dva na zviditelnění se.

Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

:) Mohl bys ty rozehrávače z Ostravy, opakuji z OSTRAVY v ročníku 98 a 99 propíchnout... a hned několik? To je více než 3? Díky za opdověď. P.S. Nemusíš přesně, stačí přibližně :)

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: bolševik - neregistrovaný) odpovědět

a já dávám bolševikům rok maximálně dva

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

píše v Ostravě, takže záleží na tom, jak se kdo dívá na spolupráci Snakes/Příbor. Ale Bukovjan, Vachutka nebo Jakel jsou určitě šikovní rozehrávači.

Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

takovejch solistu se vážně nerodí mnoho a přehodnocenejch hráčů. Pardon, ale u něho jde spíš o mediální bublinu

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Myslím, že Kouřil udělal dobře, že odešel do zahraničí. Je vidět, že největší hřích v česku je být úspěšný. Být jedním z leaderů stříbrného týmu na ME Pardubicích, být ve třetí nejlepší pětce ME U16 v Estonsku, být mezi nejlépe hodnocenými hráči na většině turnajů ( a to i v zahraničí) to vše je jen mediální bublina. A zejména kvůli té mediální bublině je dnes v týmu španělské ACB. Myslím, že nikdy v minulosti nebyl ze zahraničí takový zájem o českého hráče s výškou pod 190 cm. Asi proto, že je takový soĺista.

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: Raději pod nickem NoName - neregistrovaný) odpovědět

Jako rodič jednoho z dlouhodobých spoluhráčů Radka Kouřila si dovolím konstatovat, že Radek byl ve Snakes, BCM jedinečný hráč ročníku 95, 94 i 93 a na reprezentační úrovni byl doposud tahounem nejen ročníku 95, ale i 94.Doufám a přeji mu to, aby to dotáhl do prvního týmu ACB ligy a příští rok už nějakou tu minutku urval. Výkonnost týmů jeho přítomností rostla a když občas neměl svůj den bohužel i padala o takových 60 %. Jelikož o něj nebyl zájem v tuzemsku, kde se mezi rozehrávači z mladých nadějí výrazněji v kvalitních klubech prosazuje snad jen duo Šotnar,Feštr, udělal jediné možné a odešel hrát ven. Připomíná mi to tak trochu cestu Honzy Veselého, i když každý má jiné parametry, ale ty basketbalové osudy jsou si hodně podobné. Takže Radku držím palce. Jen mi je líto, že se nemohu podepsat, protože zášť a nenávist je v ČR všeobecně to nejlepší co umíme a já již mám rodinu a děti, které chci ušetřit pomluv a nadávek.

Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: mailman) odpovědět

u 97 mě napadá leda Šotlík

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Dobře máte jednoho Šotlíka, ale příští rok se hraje pánové a dámy ročník 96 a mladší. Takže nám řekněte, kdo jsou ti nadějní rozehrávači ročníku 96,97,98,99 a další, kteří stále žijí ve stínu pro mě nedostižného Radka Kouřila a doposud jsme o nich neslyšeli. Dlouhé v Ostravě v ročnících 94,95,96 a dále vyjma Lecza a Bosáka nemáte. Rozehrávače nemáte. Co vy to vlastně hrajete za sport.

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

když už ze sebe chce někdo dělat jelito, tak aspoň pořádně. Ne že by Matěj Svoboda nebyl ročník 96, ale co, na nejlepší hráče ročníku se lehce zapomene, že?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

A to si jako myslíte, že Matěj zůstane v Ostravě ? V repre U16 bude při mizérii našich 96 tak výrazný, že nějaká ta nabídka zvenčí nebo z USK,Nymburku přijde. Ostrava matěje pro příští rok neudrží a bude ráda, když postaví jedno mužstvo 96 a mladších.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Popravde vase proroctvi spojeni Svoboda a Nymburk by me velice potesilo.kluci budou potrebovat doplnit a matej je pro me jeden z nejvetsich talentu pod kosem a co se tyce rocniku 96 tak tam je u nas v Cr jasna jednicka.A pristi rok kdyby to bylo podle Vas tak Svoboda na petce,Stegbauer na ctyrce myslim ze by se dobre doplnovali plus Tomasek.bohuzel to jsou jen spekulace

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Mates je svou výškou tak 3 max. 4. Hra pod košem ho zabije, tedy sportovně.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Tak to chapu ale bohuzel kvalitni podkosovi hraci nejsou v jeho kategorii a neni to jen on co musi hrat podnkosem kdyz by mel byt spis 4 nebo 3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

no hlavně má chlapeček nosánek pěkně nahoru, tak až se srovná tak by mohl něco předvádět...

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Hrajeme basketbal:-) nikoho nemáme ale všechny porážíme:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Jančík na rozehře stači ostravě si myslim , vzhledem k tomu že hraje ve stínu Šuberta nepodává špatné výkony :) a Katreniak , Zahradník Leczo Klimek Bosák Šotlík ? pořád mi chcete tvrdit že ostrava příští rok bude rada za 1 tým ? :D vidím že příští rok bude boj pardubice ostrava sparta :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ono je ro spíše myšleno asi tak, že Moravská nemá žádné pořádné hráče ročníku 96.

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Uvidíme jak se Šotlík vyprofiluje. Ale zatím se rozhodně nejeví jako hráč na pozici 1.

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ostrava v U 15 letos extraligu nemá, v U 14 prohrávají snakes se špičkou ligy resp. Pardubkama o 40 bodů. Kde jsou ty budoucí TOP rozehrávači ostravaci.?

Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Šubert určitě letos nehraje špatně na rozehrávce, když hrál a byl těžký zápas, dovedl svůj tým k vítězství, viz Pardubice. Nedělal bych z Kouřila až takovou hvězdu, že by se mělo zapomínat na ostatní.

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Při vší úctě k Šubertovi a jeho zlaté ruce, myslím, že nikdo soudný ho nemůže považovat za rozehrávače.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

ZLATÁ RUKA. Co to je za název pro hráče, který má následující statistiky v U19 6 zápasů, za 2 body 11/3 t.j. 27,3, za 3 body 22/4 t.j. 18,2 % a to na jeho výkony a vkus spoluhráčů dostává až moc prostoru a času na hřišti. V U17 je to trochu lepší, protože se nepíší on-line přenosy a statistiky jsou takové halabala jedna paní povídala. Zlatá ruka to může být v Ostravě tak Urbánek, ale néééé Šubrt.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Šubert dostává v U19 moc času na hřišti? 6 zápasů s průměrem 14,5 minuty na zápas?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ano to je na něj moc, neměl by dostat více jak 5 minut + do konce utkání.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Je tam asi přesčas, hráč, který nabral v 16ti letech nespočet zkušeností se zahraničními špičkovými kluby na české poměry, tudíž i s potenciálem do budoucna si opravdu nezaslouží určitě více jak 14 minut na zápas, přes koho vůbec ? Kdo hraje místo něj na jedničce ? Ani ho neznám, je to ten solovej bubák ?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Šubert není špatný hráč, jak tady mnozí podsouvají, ale musí si na svou šanci na post 1 respektive 2 počkat. Před ním v řadě jsou lepší hráči a to Lyčka, Habily, Vašíček, Král.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Pokud se mu a jeho papá zdá, že 14 minut na zápas je málo. Prostějov to zase jistí, nebo, že by tam s ním v minulé sezóně nebyli spokojeni? Stačí se podívat jak hraje prostějov letos a jak minulý rok.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Prostějov letos nehraje extraligu a navíc se změnil hlavně trenér a řekl bych, že tohle je v případě Prostějova hlavní článek jeho letošního zlepšení.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Těch zkušeností se zahraničními celky mají všichni hráči BCM Ostrava a ještě více původní hráči Snakes. Když v minulosti o něco šlo, Šubert nikam své mužstvo nedotáhl. Stačí vzpomenout na přímý souboj s Kouřilem o postup jejich týmů na MČR v roce 2009. A kdo asi postoupil a který tým skončil na MČR třetí ?

Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Na tento příspěvek je jednoduchá odpověď. KOUŘIL je pan rozehrávač, který umí vystřelit, nahrát, nahrát ještě geniálněji a nahrát tak, že se tají dech. Kouřil umí nájezd a střelbu ze zastávky. Kouřil při určité konstatlaci umí sám porazit druhé mužstvo.Dokonce si myslím, že ho španělé donutí zlepšit i nájezd do koše. Kouřil když se mu chce umí bránit, ale to se mu moc často nechce. ŠUBERT je malé křídlo, umí vystřelit při mizerné úspěšnosti, ale je považován za střelce, protože střílí a střílí a střílí a když to nejde tak ..... střílí. V mužstvu vyniká protože jako pseudorozehrávač nikomu nepújčí míč, pokud ho zrovna neurvou Dedek a Svoboda. Šubert má rychlé nohy a nájezd. Při 35 minutách na hřišti, kdy máte v držení 32 minut míč už něco proměnit musíte. Šubert je dobrý a rychlý na nohou v obraně, pokud zrovna nediskutuje s rozhodčím, nebo svým chováním nerozkládá na hřišti tým.Když chyběl Kouřil mužstvo bylo na pokraji paniky a chaosu, když chybí Šubert mužstvo se raduje, že si zahraje. Na Kouřila se těšili hráči i diváci, Šubert je oběma skupinám lhostejný.A tak to prostě je.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

100% výstižné ! Kouřil byl, je a bude hvězda vědělo se to o něm už v minižácích, Šubert je trošku jiny level. Ale zapomíná se na naše ostatní talenty , co Pechy ? Jak se mu daří ? Peterka jen až vzkvétá v mužích :-) !!!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: divák - neregistrovaný) odpovědět

tak to tady čtu a koukám.... možná má Šubert rychlé nohy, ale co jsem viděl tak nejrychlejší nohy má Šoula z Pardubic... jeho rychlost z balónem nestíhali ani hráči v Mattoni z Chomutova... a dává svoji rychlost dost znatelně znát i v 1 . lize.... tak o jaké rychlosti tady mluvíte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Tyhle hráče nejde srovnávat, každý hraje jinak, s tím koho kdo raději vidí je to právě naopak, Kouřila celý tým nesnášel za jeho pojetí hry, Šubert je dobrý tahoun na hřišti a dokáže své spoluhráče zvednout a vyhecovat. S Dedkem a Svobodou působí dost sehraně a nemyslím si, že by hrál moc individualisticky. Mimochodem, viděl jsem na tvcomu zápas s Pardubicemi, když Slezská uspěla a úspěšnost střelby jsem si dovolil spočítat kvůli vás vášnivých čtenářů, kteří tohoto hráče zřejmě máte tolika rádi a opravdu mizerná není. Jeho přihrávky si myslím šly dosti na vyšší úroveň než loni a vidím tu určité zlepšení pro pozici 1. Toť vše od prostého laika, který alespoň rozezná úspěšnou a neúspěšnou střelu, podotýkám, hráč se pozná v těžkých zápasech a ne, když to skončí o 50. Uvidíme na Final 4 kdo je letos nejlepším PG v tomto ročníku hrající v ČR.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

No a zřejmě proto, že všechny činnosti šly tak nahoru se tak výrazně prosazuje v U19. :-)) Zejména pro hráče ročníku 95 není extraliga U17 žádné měřítko.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boj o záchranu (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Souhlas. Kouřila nesnášel celý tým, ale pouze minulou půlku sezóny, kdy hrál za Slezskou a některým rádoby hvězdám se to moc nelíbilo. V ostatních týmech byl Kouřil oblíben.

Re: Boj o záchranu (napsal: novojičíňák - neregistrovaný) odpovědět

Nový Jičín nic nevzdal. Jen nechce bránit svému nejlepšímu hráči k dalšímu rozvoji a dát možnost ostatním mladším připravit se na baráž tím, že si zkusí extraligu.

SCM (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

trochu se ta diskuse stočila ke smyslu center. Dokážete si v podmínkách basketu představit takovíto model, který prokazatelně přinesl reprezentační úspěch. Belgický volejbal: "V roce 1999 zavedl Belgický volejbalový svaz nový program pro rozvoj výkonnostního volejbalu. Julien Van de Vyver, jeden z nejrenomovanějších trenérů v zemi, prožil vývoj tohoto programu. „V roce 1999 bylo v naší lize velké množství cizinců, vzdělávání našich talentů tím velmi trpělo. Když začaly kluby z finančních důvodů opět vsázet na mladé hráče, všechny problémy se objevily. Reakcí svazu bylo založení Top Volley Belgium Programm. Začalo se velmi skromně, pouze čtyři dny v týdnu se scházeli největší belgičtí talenti, aby spolu trénovali, dnes – kromě pár týdnů – jsou celý rok spolu. Eurovolley ve Vilvoorde, na předměstí Bruselu, nabízí ty nejlepší podmínky pro přípravu mladých volejbalistů. V blízkosti se nachází internát, ve kterém bydlí 50 chlapců a dívek doprovázeni šesti trenéry (tři pro každou kategorii). Že se práce vyplácí, ukazují úspěchy v mládežnických kategoriích. Van der Vyver dovedl Belgičanky v roce 2009 k titulu evropských šampionek a k bronzu na mistrovství světa. V roce 2010 následoval největší úspěch, zlato na letních olympijských hrách v Singapuru. Úspěch vnesl do projektu veliký respekt. „Dříve bylo velmi těžký mládežníky přesvědčit, aby hráli volejbal. Dnes vidí, že je můžeme dovést ke světové špičce a proto nám důvěřují. Povedlo se nám dostat do programu, až na dvě tři výjimky, všechny volejbalové talenty,“ říká Van der Vyver." zdroj - http://www.hanikvolleyball.cz/archiv-clanku/vavak-krpac/radek-krpac/4508-belgicky-kouzelny-napoj

Re: SCM (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Souhlasím, souhlasím, souhlasím. Do 13 let navrhuji ať na mládežnících pracují menší kluby a od 14 jim je téměř zadarmo seberem, využijem a vrátíme zoět. tady spíše nefunguje až na pár vyjímek (USK a Pardubice) zapojení talentů směrem k I. lize a Matonce. Zářným příkladem je Ostrava, kde bývalí spoluhráči jana veselého a reprezentanti vyjma Gniadeka zahřívají lavičku a i v jejich 25 letech budeme tvrdit, že jsou stále talenty. Ti kluci za to nemůžou, může za to systém a bohužel peníze.

Re: SCM (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Olympiáda v singapuru? Mistrovství jaké věkové kategorie? Ne, nepovažuju to za nějak supervhodné pro hráče. Být dobrý v holkách je jednodušší

Re: Re: SCM (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Mám pocit, že hvězdy USK včetně posil, dnes prohrály (-30) s právě s týmem Belgie, který je sportovním projektem jedné ze dvou belgických federací. http://www.vlaamsebasketballiga.be/data/documents/6/TopsportwerkingVBL-IPC2012.pdf Sice centralizaci špičkových hráčů neslavně proslavil minulý režim včetně neporazitelné Tichonovovi party a CSKA, ale výsledky hovoří pro seskupuvání hráčů ve svazem řízená centra. Bohužel zatím si především v Praze hrajeme na svých rybníčcích.

Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Navazuji na diskuzi a opakuji otázku - kdo budou pravděpodobní následovníci Kouřila (1995), Šouly (1995) a Půlpána (1996) v ročnících 1997, 1998 a 1999...? Určitě se všichni shodneme, že kvalitní rozehrávač je ústřední postavou každého týmu, na kterém visí organizace hry a v konečném důsledku většinou i konkrétní úspěchy...

Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

na to není jednoduché odpovědět protože v U15 ani v U 14 se ještě nehrají zápasy kde by opravdu o něco šlo. Týmově na tom jsou dobře Pardubky včetně rozehrávačů, určitě písecký Pták r. 98. Ale je strašně brzo v tomto věku dělat závěry, navíc mám pocit, že ve většině diskusí se hodnotí hráč podle bodů a to na pozici rozehravače může být zavádějící.

Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

tvůj syn?

Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Púlpána bych nedával dohromady s ostatními výše uvedenými. Zatím se nedokázal výraznějiprosadit ani v extralize U17 a v repre U16 taky docela vyhořel.

Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

... tak to jsi asi spadl z višně. V Polsku jsi byl ? Z toho turnaje jsou statistiky trochu zkreslené - stačí umět sčítat body. A rozehrávač je od slova rozehrávat a tvořit hru a to Půlpán umí lépe než někteří výše jmenovaní. Cpát se za každou cenu do nájezdu a potom nestíhat bránit umí každý.

Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Plne souhlasim

Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Jo, v Polsku jsem byl a z turnaje nejsou statistiky jiné než body... Technické zápisy tam nikdo nepsal.

Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

a co si myslite o zlinu .... to je pristi rok jasny kandidat na sestup ne?

Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Ono se v repre U16 tezko prosazuje, kdyz te trener nepozve ani na jedno soustredeni....Pri vsi ucte k panu tremlovi, myslim, ze Pulpán si aspon malou sanci zaslouzil....

Re: Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Předpokládám, že mate na mysli loňské soustředění. Vždyť minuly rok Pulpan v Pardubicích moc nehrál. Na hřiště se dostal jen na par minut. Na zaklade čeho ho měli pozvat?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Treba na zaklade kempu s panem Jezdikem..? A na hriste se dostaval, jen se musel delit s vlckem a soulou o minuty, takze nehral ctyrictky jako jini rozehravaci....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

nepozvánku mu vysloužili nekritičtí rodiče...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rozehrávači 97 a mladší... (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Počkejme s hodnocením Půlpána po MEU16. Zatím ještě není nic víc než talentovaný rozehrávač, který ještě nic neukázal. Ať už proto, že v Pardubicích hraje ve stínu starších a lepších spoluhráčů, které zatím nedokáže předčít, nebo proto, že v repre U16 nastoupil zatím jen ve třech přátlských zápasech, které se mu moc nevyvedly. Uvidíme jakou mu trenér Čudek přisoudí roli, kdo bude první rozehrávač, jestli Půlpán nebo Štaier (který se zatím jevil lépe), nebo ještě někdo jiný. A pak se uvidí.

Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

na cbf je nominace na VT Praha U16. z ročníku 97 se zde objevil Chaloupka, budiš mu tato zkušenost přána, přesto jsem přesvědčen, že ročník 97 má lepší pivoty.

Re: Nominace české U16 (napsal: FANS - neregistrovaný) odpovědět

Lepší a jaké?.... kdo v U15 Chaloupku ubránil?

Re: Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

3 pardubičti! Bohudik se jich v tymu sešlo vic tak nehraji 40min na zápas a nehraji pouze přes jednoho hráče jako na Vyšaku.

Re: Re: Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

ono je to dvousecne - jasne nejlepsi hrac ve svem tymu ma zase vzdy jistotu, ze dostane nejlepsiho obrance, ze ho budou zdvojovat a ztrojovat, vetsinou sam brani nejlepsiho hrace soupere, spoluhraci mu sance moc nevytvareji, musi si je udelat sam a jeste je nejlepsi nahravac. Pardubacimaji vyhodu, ze jich je dobrych vic, obcas na ne vyjde slaby obrance, nikdo je pravidelne nezdvoji, pri stridani si odpocinou, dobri spoluhraci jim nahravaji. Srovnavat hrace, co jsou skoro na vsechno sami s Pardubaky je velmi slozite

Re: Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Tak nějak mi to přijde divný, že z pardubických U 15, kteří předvádějí zatím dost dobré výkony a pendlují v lze a extralize U17, nikdo nedasahuje perspektivy pražských 97!!!!

Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Puršl je tam také, Chaloupka má výhodu, že je univerzální. Úletem je spíš i jen zkoušení Kaince, Přibyla, Křiváčka a Šopa

Re: Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Žádná nominace na tyto přípravné kempy není úlet. Tým se skládá z jednotlivých koleček a společně mohou tvořit tyto kolečka skvělý hodinový strojek. 12 Kouřilů, nebo Peterků, nebo Pecháčků, nebo Šoulů nebo ? v jednom týmu by také nic neuhrálo.Úspěchem tohoto reprezentačního týmu U16 bude 1 výhra ve skupině a tím i pravděpodobný postup do dalších bojů. Já to však klukům a trenéru Czudkovi přeji bez ohledu na to zda tam bude hrát Franta,Petr,Jirka, Mirek, Ivan nebo někdo jiný.

Re: Re: Re: Nominace české U16 (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

O tom ta diskuze není. Pokud je tady širší VT tak se řeší vlastně nábor perspektivních reprezentantů a to jak Chaloupka tak Puršl asi jsou. V té návaznosti, ale ještě 2 - 4 místa pro 97 mohli být. Na úkor kvantity 96. Byl by to přínos pro kluky samotné, tak i pro další rok kdy již bude odpovědnost na nich.

Těžký los (napsal: - neregistrovaný) odpovědět

Tak paně Čeňku Moravská ten těžký los a soupeře zvládla. Obě utkání s pražskými týmy, které hrály v plné sestavě zvládla a udělala nadějný krok do play-off. Teď je boj o 8